|
Post by mia on Apr 22, 2016 13:43:25 GMT
Tasapaino harjoitus tunti 25.5
25.5 olisi siis tasapaino harjoitus tunti. Tunnin pidän minä(Mia). Tunnin aihe on siis tasapaino harjoitukset ja tunnilla mennään ilman satulaa. Osallistujia tunnille otetaan 5ratsukkoa ja seuraavat hevoset/ponit. Maksu tapahtuu tarinalla tuntitarinan pohjalta(kuva käy myös).
hevoset -Karri -Hoda -Reima -Derry -Mosse
Osallistujat 5/5 -Milena-Karri -Wilma-Derry -Nelli-Reima -Laalaa-Mosse -Elias-Hoda
//laita siis hevostoiveesi
|
|
|
Post by Milena on Apr 22, 2016 14:25:45 GMT
Karrilla mukaan mieluiten!
|
|
|
Post by Wilma on Apr 22, 2016 14:55:14 GMT
Mä ja Derppa!
|
|
|
Post by nelli on Apr 22, 2016 16:57:19 GMT
Vois tuota issikka poikaa kokeilla, eli mukaan!
|
|
|
Post by Laura on Apr 22, 2016 20:07:09 GMT
Mossella mukaan
|
|
|
Post by mia on Apr 23, 2016 4:23:05 GMT
Kaikki mukana
|
|
|
Post by Elias on Apr 28, 2016 16:19:52 GMT
Elias voisi tulla Hodalla, kun näyttää vielä olevan tunnilla tilaa! (:
|
|
|
Post by mia on Apr 28, 2016 17:14:33 GMT
Mukana
|
|
|
Post by mia on May 25, 2016 18:01:43 GMT
Tuntitarina
Istuin kentänlaidalla ja odotin ratsukkojen saapumista.Vihdoin tulivat ratsukot ensimmäisenä Wilma ja Derry muut perässään. Monet nousivat ratsujensa selkään jakkaralta. Kun kaikki olivat selässä aloin kertomaan ohjeita:-Eli siis tänään kokeillaan varmasti monille jotain uutta ja outoa.-Alkuverkkojen jälkeen käännytään selässä ympäri eli selkä menosuuntaan ohjien annetaan roikkua tai jos osaa/haluaa tehdä ohjiin pään yläpuolelle rusetti se käy myös(siis en tiedä oottekste tottunut tähän mut tallilla jolla oon käyny pari kertaa tehään näin siellä on siis issikoita).
Ratsukot aloittivat alkuverkat käynnissä pitkin ohjin.-Sit voitte alkaa keräämään ohjia,huikkasin kentänlaidalta. Ei mennyt kauaakaan kun kaikki alkoivat ravata.-Sit aloitetaan hidastamaan hevoset ja ponit käyntiin ja käännytään samalla kun hevonen liikkuu ja pysähdys samalla tavalla eli käännytään ennen pysähdystä,kerroin.
Päätin korjailla ratsukkojen virheitä tehtävän aikana.-Laalaa,Mosse voisi kulkea vähän reippaammin ja Wilma Derryä voit vähän hidastaa,ohjeistin.-Sit voitte jo kääntyä ympäri ja pysäyttää hevoset,sanoin.
-Otetaan seuraavaksi laukkaa uralla ilman toista kättä joka laitetaan selän taakse tällä kertaa mennään ihan oikeinpäin,naurahdin. Ratsastajat siirsivät hevosensa raviin ja ravin kautta laukkaan.-Nelli muista pitää käsi seläntakana,neuvoin.-Hoda saa tulla vielä reippaammin,sanoin Eliakselle. Katsoin laukkaavia hevosia ratsastajat selässään toinen käsi seläntakana.
-Voitte vaihtaa kättä,sanoin. Ratsastajat vaihtoivat toisen käden seläntaakse ja jatkoivat menoaan.-Kokeilkaa nyt laittaa käsi suorana sivulle,sanoin.-Milena Karri voi myös kulkea ihan vähän reippaammin,sanoin. Pyysin ratsastajia hidastamaan ravin kautta käyntiin ja tulemaan keskelle kenttää.-Seuraavaksi tullaan pitkät sivut ravissa ja lyhyUlla sivuilla tehdään pääty ympyrät laukassa ravissa voitte kokeilla kevennystä ilman satulaa,selitin.
-Nelli, muista ettei Reima lähde ennakoimaan laukkaa,huomautin.-Okei nyt taitaa olla lippukäyntien aika,totesin vilkastuani kelloa. Loppukäyntien jälkeen ratsastajat ohjasivat ratsunsa kaartoon,kiittivät niitä ha laskeutuivat selästä.
//tästä tuli todella huono olipa tehtäviä vaikea keksiä xD ja Ainiin täähän ois pitänyt laittaa aloitusviestiin mut meni jo
|
|
|
Post by Milena on Aug 5, 2016 11:46:48 GMT
Mun ja Karrin työntekö tämmöisellä erikoisella tunnila sujui hyvin, vaikka en mä ollutkaan mikään ilman satulaa ratsastamisen fani. Ruuna oli hyvin tottelevaisella tuulella ja ensimmäinen tehtäväkin sujui hyvin. Aluksi olin epäillyt miten selviäisin. Hieman oman tasapainon kanssa oli ongelmia, vaikka useamman vuoden olenkin ratsastanutkin. Karri vaikutti rauhallisemmalta ja tukevammalta ratsastaa kuin Derry. Wilmalla ja Derryllä näytti olevan hauskaa, kun ruunalla sattui olevan virkeämpi päivä. Mia pyysi meitä laukata ja pidellä yhdellä kädellä ohjista. Tehtävä meni minun ja Karrin osalta hyvin, vaikka pari horjahdusta sattuikin. Vasemmalla kädellä ohjaaminen oli hankalampaa kuin oikealla, mutta sekin luonnistui pienen hakemisen jälkeen. Kiitos tunnista, hieman lyhyempi maksu tähän tuntiin
|
|
|
Post by Laura on Oct 28, 2016 17:02:08 GMT
Tänään tunnilla ratsunani toimisi näppärän kokoinen pakkaus, Mosse. Tunnilla tulisi testattua olisiko ruuna ratsastaessa näppärä vai laiska, kuten olin kuullut tuntilaisten sanovan. Alkukäynneissä Mossea sai kyllä hieman kannustaa eteenpäin, mutta ruuna teki kuitenkin kaiken mitä pyysin sitä selästä käsin tekemään. Esimerkiksi jonkin ajan kuluttua tehtävä pysähdys sujui Mosselta mainiosti. Se tosin olisi halunnut olla pysähdyksissä hieman kauemmin, mitä piti. Kokeilimme laukkaa ensin toinen käsi selän takana. Vähäinen ohjaaminen mitä laukkapätkässä piti tehdä, tuntui jotenkin hankalammalta yhdellä kädellä, joten Mosse oikoi hieman kulmassa, mutta selvisimme muutoin hyvin. Meni jonkin aikaa, että pysyin hyvässä tasapainossa, kun ratsastimme pääty-ympyrää laukassa. Pian kuitenkin hyvä tasapainotila löytyi ja tehtävää oli oikeastaan aika hauska tehdä. Aika hurahti nopeasti ja oli aika loppukäynneille. Mosse kulki tasaista ja hidasta vauhtia eteenpäin, mutta oli ollut hyvä ratsu koko tunnin. Kiitos tunnista!
|
|
|
Post by Elias on Oct 28, 2016 18:59:04 GMT
Kiitos tunnista näin Eliaksenkin puolesta (:
|
|