|
Post by nelli on Mar 26, 2016 8:23:29 GMT
Munajahti 27.3.2016 Nyt kaikki mukaan pääsiäis ropeen! Eli jaan osallistujat joukkueisiin ja joukkueet yrittävät etsiä munia tallin ympäristöstä. Munien sisällä on palapelin pala ja se joukkue, joka on ensin koonnut palapelinsä voittaa suklaamunat. Jokaisessa palapelissä on kymmenen palaa. Ja vielä yksi juttu, tällä kerralla ei saa omaa hoitsua vaan jonkun uuden tuttavuuden. Voi tietysti toivoa jotain heppaa. Ny kaikki mukaan viettämään pääsiäistä ropen merkeissä!
Osallistujat: Nelli - Derry Mia - Lettu LaaLaa - Remu Elias - Mosse Milena - Hoda Wilma - Reima
Joukkue 1: Nelli - Derry Elias - Mosse Milena - Hoda
Joukkue 2: LaaLaa - Remu Mia - Lettu Wilma - Reima
|
|
|
Post by mia on Mar 26, 2016 9:03:06 GMT
Ehdottomasti mukana jos sopii. Suklaamunat on niin hyviä. Mutta toivoisin tällä kertaa vaikka Reimaa tai Lettua kun oon halunnut niitä päästä kokeilemaan. Tosi hauska idea Nelli.
|
|
|
Post by nelli on Mar 26, 2016 9:44:44 GMT
Mukana olet.
|
|
|
Post by Laura on Mar 26, 2016 10:20:01 GMT
Mukaan, toiveena jälleen Remu Mikä päivä rope käynnistyy? (:
|
|
|
Post by nelli on Mar 26, 2016 11:18:20 GMT
Mukana olet!
|
|
|
Munajahti
Mar 26, 2016 17:09:42 GMT
via mobile
Post by Milena on Mar 26, 2016 17:09:42 GMT
Mukaan!
|
|
|
Post by Elias on Mar 26, 2016 17:33:02 GMT
Mukaan vaikkapa entten tentten teelika mentten.... Mossella
|
|
|
Post by nelli on Mar 26, 2016 18:01:16 GMT
Mukana olette.
|
|
|
Post by Wilma on Mar 26, 2016 20:42:16 GMT
Mukana Lad... Eikuhetkinen, otetaaks vaiheetks vaik Lettu!
|
|
|
Post by nelli on Mar 27, 2016 7:07:11 GMT
Mukana olet
|
|
|
Post by nelli on Mar 27, 2016 7:08:54 GMT
Sori Wilma. Annoin Letun jo Mialle, mutta kenet haluaisit?
|
|
|
Post by Wilma on Mar 27, 2016 7:42:37 GMT
Kappas vaan, enpäs hoksannut, tyhmä minä! Otetaan sit ihan extemporeen Reima!
|
|
|
Post by nelli on Mar 27, 2016 11:00:36 GMT
Ok
|
|
|
Post by nelli on Mar 27, 2016 13:15:53 GMT
Hyppelehdin taukotilaan, jossa kaikki jo odottelivat. Joka puolelta kuului hihitystä ja puhetta. Sukelsin mukaan ja me puhuimme kaikkea ainakin vartin ajan. Sitten muistimme miksi oikeasti olimme täällää. Sovimme tapaavamme kentällä puolentunnin kuluttua. Lähdin iloisena hyppimään pikkutallia kohti. Tänään menisin Derryllä. Vaikka tänään oli lämmin päätin ottaa silti satulan, koska oli huomannut että Derry oli oikea energia pakkaus. Sujahdin pikkutalliin ja hain Derpan harjapakin karjakeittiöstä. Derry katsoi minua hölmistyneenä:"Missä Milena on?" Kiinnitin riimunnarun riimuun ja sidoin narun kiinni karsinan kalteriin. Sitten alkoi harjaus urakka.
|
|
|
Munajahti
Mar 27, 2016 13:39:15 GMT
via mobile
Post by Milena on Mar 27, 2016 13:39:15 GMT
Suuntasin kohti päätallia, joka tuntui hieman vieraalta, sillä tänään allani olisi Hoda. Erityisesti en Hodasta pitänyt, sillä vanha herra on hieman liian laiska makuuni, mutta kyllä se mukava on. Hoda katseli minua karsinastaan, kun kävelin sitä kohti. "Hei herra",totesin ruunalla ja silitin sen turpaa. Lähdin hakemaan varusteita ja harjapakkia varustehuoneesta. Hetken jouduin käyttämään aikaa tavaroiden etsimiseen, mutta löysin loppujen lopuksi. Harjailin ruunan reippaasti ja puin varusteet. "Kypärä päähän ja menoks", totesin Hodalle ja lähdimme tallustelemaan kohti kenttää.
|
|
|
Post by mia on Mar 27, 2016 13:43:18 GMT
Jes oli munajahti. Hain Letun harjapakin ja kävelin kohti Pihattoa. -Ainiin varusteet,sanoin Letulle joka pyöri pihattoa ympäri. Jätin harjapakin hoitopuomin eteen. Satula huoneessa otin vain suitset. Eka ratsastus Letulla menisi ilman satulaa. Olisi todella kiva voittaa mutta mitä väliä mun ja Letun yhteistyöllä ei siitä mitään tule. No katotaan miten Lettu suhtautuu kun ei ratsastajana oo Evie.
|
|
|
Post by Laura on Mar 27, 2016 13:50:34 GMT
Remu kulki nätisti vierelläni kun talutin sitä kentän suuntaan jonossa muiden kanssa. Nousimme satulaan ja ryhmityimme omiin ryhmiimme. Ryhmääni kuuluivat Mia ja Wilma. Nelli aloitti ohjeistamaan meitä.
|
|
|
Post by nelli on Mar 27, 2016 13:58:09 GMT
Olin saanut viimeinkin Derpan varustettua, vaikka helppoa se ei ollut. Olin saanut mustelman ja hampaanjäljet käteeni muistutuksena että Derry ei pitänyt vatsan alta harjaamisesta. Matkalla kentälle mietin miten Milena pystyi hoitamaan Derryä? Minulla menisi varmaan hermot tämän häslääjän kanssa. Nytkin Derry yritti karata ja veti minut kentälle asti. Kentällä oli jo kaikki muut, joten mittailin jalustimet sopiviksi ja kiristin satulavyön. Sitten ponnistin Derryn selkään. Aloin kertomaan sääntöjä porukalle, joka oli edessäni. " Eli on kaksi joukkuetta ekassa on minä ja Derry, Milena ja Hoda, Elias ja Mosse. Tokassa on LaaLaa ja Remu, Wilma ja Reima, Mia ja Lettu." sanoin ja jatkoin" Karla on piilottanut kymmenen sinistä ja punaista munaa ja me etsimme ne. Ykkösillä on siniset ja kakkosilla punaiset. Kun kaikki on löydetty palataan tänne ja kootaan palapeli, joka muodostuu paloista, jotka ovat munissa," selitin.
|
|
|
Munajahti
Mar 27, 2016 14:03:22 GMT
via mobile
Post by Milena on Mar 27, 2016 14:03:22 GMT
Nelli aloitti kertomalla meille säännöt ja kuuntelimme tarkasti sillä kuka ei haluaisi voittaa. Kiristin samalla Hodan satulavyötä ja pidensin jalustimiani. Olimme valmiita lähtöön ja joukkueet jakaantuivat. Minä olin Nellin ja Eliaksen kanssa.
|
|
|
Post by Laura on Mar 27, 2016 14:05:54 GMT
Koko porukka lähti kentältä liikkeelle. Kumpikin joukkue aloitti rauhallisesti käynnissä. Meidän joukkueemme suuntasi ensin tarhoille päin. ”Nyt sitten kaikki, silmä tarkkana!” Sanoin naurahtaen. Kiersimme tarhoja ympäri ja Mia huusi löytävänsä ensimmäisen munan. Hän laskeutui alas Letun selästä ja nappasi punaisen pääsiäismunan käsiinsä todistaakseen muille.
|
|