|
Post by Wilma on Feb 25, 2016 19:30:23 GMT
Jotteivat chat ja Hölpötystä-topa vallan ylikuormitu ajattelin luoda tälle ihan oman topicin. Siis tervetuloa joka iikka höpöttelyiltaan 1.3 vaikkapa klo 18 eteenpäin. (ja joka iikkahan tulee tai muuten... No vitsit vitseinä, mutta mitä enemmän porukkaa tulee mukaan sen parempi!) Jutella voi kaikesta maan ja taivaan väliltä eikä osallistumisesta tarvitse ilmoittaa mitenkään, kunhan vain tulet mukaan milloin ikinä sinulle sopii (vaikka keskellä yötä, eräs nimeltämainitsematon kukkuja saattaa hyvinkin olla siihen aikaan vielä linjoilla) Tevetuloa siis jokainen!
|
|
|
Post by Wilma on Mar 1, 2016 15:59:57 GMT
Jahuu! Ratapihan höpöttelyilta 1.3.2016 starttaa än-yy-tee-NYT! Oon jo aivan fiiliksissäni, vaikka iltahan on vasta nuori... Sain äskettäin idean piirtää ponin pään lyikkärillä ja sit värittää sen graffitikynillä tai mitä lie ne onkaan (englanniksi graphite pen) vaikkei mulla oikeastaan oo sen kummempaa hajua miten ne ees toimii tai miten niitä kuuluisi käyttää...
|
|
|
Post by Laura on Mar 1, 2016 16:44:27 GMT
Mä tulin just pieneltä lenkiltä ja valmiina pulisemaan Mäkään en tiiä, saatan tosi usein kokeilla jotain uutta piirustusvälinettä ilman sen tarkempaa tietoo miten se toimii
|
|
|
Post by Wilma on Mar 1, 2016 17:00:02 GMT
En mä jaksanutkaan piirtää käsin, joten siirryin koneelle... Se tunne kun koneella on Photoshop mut et osaa käyttää sitä...
|
|
|
Post by Laura on Mar 1, 2016 17:05:18 GMT
Mulla on vanhalla koneella Photoshop ja siin toimii se piirtiskin sillee miten pitää mut täs viime kevään hommatus konees se piirtopöytä ei toimi kunnol, koska se on niin vanha malli. Hommaan varmaa uuden jos vaan rahaa on Kyl mä tälläki aina silloin tällöin jotain piirrän, kuten eilen ja tänään
|
|
|
Post by Laura on Mar 1, 2016 17:05:56 GMT
Tai siis silloin tällöin piirrän tällä koneella, mut lähinnä jos piirrän ni tolla hitaalla ja kököllä vanhalla läppärillä ;D
|
|
|
Post by Wilma on Mar 1, 2016 17:09:19 GMT
Mulla tässä samaan aikaan Seppeleen livetuntia, joten tää ilta menee pitkälti koneella istuessa...
|
|
|
Post by Wilma on Mar 1, 2016 17:10:49 GMT
Hitsi ku jotenkin tuli inspistä piirtää mut nyt se inspis lähti, koetan kuiteskin vuosipäivämerkintään jotain tuhertaa...
|
|
|
Post by Laura on Mar 1, 2016 17:11:03 GMT
Mä seurailen teijän tuntia Trail on aivan mahtava ratsastuslajina, tai siis en oo ikinä kokeillu mut videoita kattellu XD Just sellasta aattelin Bellanki kanssa puuhastella vähä myöhemmin
|
|
|
Post by Laura on Mar 1, 2016 17:11:29 GMT
Ehkä inspis palaa jossain vaiheessa
|
|
|
Post by Wilma on Mar 1, 2016 17:18:44 GMT
Mäki näin virtuaaliheppailumaailmassa aattelin kokeilla westerniä (Ladi saa varmaan sydärin) kun oikeassa elämässä siihen ei ole mahdollisuutta- ainakaan vielä!
|
|
|
Post by Laura on Mar 1, 2016 17:22:26 GMT
Mul on ollu harkinnassa et alottelisin ratsastuksen uudelleen, mut ongelmana on vaa et kymmenen kilometrin päässä on talleja eri suunnissa, mut en ominee pääse sinne, enkä haluu et kukaa on kokoajan viemässä mua ratsastamaan... eikä sitte tutuilla oo hevosia tai jos lähellä olis hevosia, niin ne tuskin ottaa kokemattomia ratsastamaa Mut syksyllähän olin issikkavaellusta kokeilees (takuulla meen uudestaa) ja oon aatellu et kävis satunnaisest kokeilemas just esim. lännenratsastusta. Itseasias 20 km pääs oli ennen jonkin sortin länkkäritalli, mut ei oo enää
|
|
|
Post by Wilma on Mar 1, 2016 17:25:01 GMT
Kannattaa alottaa ratsastus uudestaan vaikkakin hiukan satunnaisemmin, tää on mahtava laji! Itekkin yhtä pienenpientä russtammaa käyn ratsastamassa, kesällä alan vuokraamaan sitä... Ajattelin sitten maastoilla ja ratsastaa kentällä ja esteitäkin alettaisiin treenaamaan, se kun on entinen raviponi ni sillä ei noita taitoja estepuolelle vielä oikein ole...
|
|
|
Post by Wilma on Mar 1, 2016 17:26:54 GMT
Tosin vaikeus on sit vaan siinä et saanko sen ponin niistä esteistä yli, usein se innostuu hiukan liikaa... Suomen nopeimpina russravureina siltä ei vauhtia eikä vaarallisia tilanteita puutu!
|
|
|
Post by Wilma on Mar 1, 2016 17:34:26 GMT
Mut juu, kannattaa vaikka ainakin mennä sinne issikkatallille uudestaankin! Issikat on tosi ihania, oon niillä ratsastellut sekä tunneilla että vaelluksella ja kivaa oli!
|
|
|
Post by Laura on Mar 1, 2016 17:37:11 GMT
Siinä sitte onkin vähä haastetta! Ite tykkäsin tosi paljo yhestä suokkiruunasta ja olikin sillo aikonaan tosi lähellä ettei sitä oltas ostettu... sitä nimittäin yritettii ihan myydä meille se ois kyl ollu tosi symppis kaveri
|
|
|
Post by Wilma on Mar 1, 2016 17:41:45 GMT
Minkälainen suokkipoju se oikein oli? Olis varmasti ollu mahtavaa omistaa se, suokit on niin upeita ja monipuolisia hevosia! Meillekin yritettiin myydä yhtä nuorta ponia oikein tyrkyttämällä mutta siinä ei olis ollut järjenhäivää, poni on vielä nuori ja osaamaton ja kaikenlisäksi selkävaivainen. Oikein inhottaa ne sen omistajat, teki kuulemma ihan miun ratsastuksenopettajan pahaa katsoa niiden ratsastusta kun ponia vain potkittiin ja hakattiin raipalla. Onneks se poni on nyt virallisesti meidän tallin omistajien oma ja yks tyttö käy sitä ratsastamassa joka päivä!
|
|
|
Post by Laura on Mar 1, 2016 17:47:28 GMT
Se oli semmonen, josta ei koskaan ravuria tullut. Oli tosi hidas ja ehkä vähän kömpelöhkö, mut täydellinen ratsu mulle, koska sitä ei kuitenka tarvinu käskee eteenpäin, koska se vaan oli muuten niin hidas eli se ei ollut laiska eikä sellanen, että olis raippaa tarvinu. Ite en oikee koskaa oo raipasta tykännykkää! Tosi kiva, että ponille kuuluu nykyää hyvää!
|
|
|
Post by Wilma on Mar 1, 2016 17:49:56 GMT
Suokit on kyl mahtavia! Meidän tallilla asustelee sellanen 31 vuotias suokkiherra, joka minullekin vuosia sitten opetti ratsastuksen perusteet. Nykyään tämä liinaharjainen komistus on eläkkeellä mutta riehuu ja pukittelee silti kuin nuori hevonen, oikea teräsvaari siis kyseessä!
|
|
|
Post by Laura on Mar 1, 2016 17:54:53 GMT
Must on ihan mahtavaa miten vanhaks suokit voi elää. Toisii aika pitkäikäsii rotuihan on vissii eestinhepat, issikat ja jostain oon ymmärtäny et shetlanninponitkin?
|
|